SSV Eemland Protocol Verantwoord Sporten

Sinds 29 april mogen kinderen t/m 12 jaar en jongeren van 13 t/m 18 jaar onder begeleiding weer samen trainen in de buitenlucht. Vanaf 11 mei is sporten in verenigingsverband ook weer toegestaan voor sporters ouder dan 18 jaar. Echter, dat doen we binnen de geldende richtlijnen, om het sporten in deze tijd zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden!

SSV Eemland heeft op basis van de adviezen van NOC*NSF en de KNSB het protocol "Verantwoord sporten" opgesteld (zie bijlage). Het protocol is afgestemd met de gemeente Soest. Als gastgebruiker van de accommodaties van AV Pijnenburg en AIJV te Amersfoort conformeren wij ons tevens aan de protocollen die deze verenigingen hebben opgesteld. Het NOC*NSF heeft de richtlijnen bondig samengevat in bijgevoegde sport-posters (zie bijlage)

Inmiddels is een aantal trainingsgroepen gestart. De trainers en sporters zijn geïnformeerd over de richtlijnen en protocollen. Komende periode starten meer trainingsgroepen. We hopen dat jullie er een mooi sportseizoen van maken. En voor alles: blijf gezond en houd voldoende afstand!

Hieronder nogmaals de belangrijkste richtlijnen op een rij:

  • voor alles geldt: gezond verstand gebruiken staat voorop;
  • blijf thuis als je een van de volgende (ook milde!) symptomen hebt: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden koorts (vanaf 38 C°) en/of benauwdheidsklachten heeft. Als iedereen 24 uur geen klachten heeft, mag je weer sporten en naar buiten;
  • blijf thuis als iemand in jouw huishouden positief getest is op het nieuwe coronavirus (COVID-19). Omdat je tot 14 dagen na het laatste contact met deze persoon nog ziek kunt worden, moet je thuis blijven tot 14 dagen na het laatste contact;
  • ga direct naar huis als er tijdens het sporten klachten ontstaan zoals neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts;
  • houd 1,5 meter (twee armlengtes) afstand van iedere andere persoon buiten jouw huishouden (voor kinderen tot en met 12 jaar geldt een uitzondering);
  • hoest en nies in je elleboog en gebruik papieren zakdoekjes; 
  • ga voordat je naar de club vertrekt thuis naar het toilet;
  • was voor je training en na je training thuis je handen met water en zeep, minimaal 20 seconden;
  • douche thuis en niet op de sportlocatie;
  • vermijd het aanraken van je gezicht;
  • schud geen handen.

Voor meer informatie kan je kijken op de sites van NOC*NSF en van de KNSB

 

Downloads:

Nieuws overzicht